• Ouders en school

    Goede contacten met jou als ouder vinden wij van groot belang, omdat wij dezelfde doelen nastreven: de algemene, sociaal-emotionele en cognitieve ontwikkeling van jouw kind(eren). Ouders zien we daarom als gelijkwaardige samenwerkingspartners. Voor de leerkrachten zijn de bevindingen van jou als ouder essentieel om je kind goed te kunnen begeleiden. En voor jou is het van belang dat je goed geïnformeerd wordt over de ontwikkeling van je kind.  

    Communicatie met ouders 

    We nodigen ouders jaarlijks uit voor een aantal contactmomenten. Het 3-gesprek is een kennismakingsgesprek met ouders, leerling en leerkracht. We vragen hoe het thuis en op school met je kind gaat, hoe de start op school is verlopen en stellen elkaar vragen. Tijdens de rapportgesprekken, die twee keer per jaar zijn, bespreken we de resultaten van je kind en geven we het rapport en portfolio ter inzage meeEén keer in de twee weken organiseren we voor onze ouders de Ouderkamer. We geven ouders taalles die overeenkomt met de lessen die de kinderen krijgen. De woorden die we jou als ouder leren kan je thuis met je kind oefenen. Daarnaast geven we tijdens de Ouderkamer uitleg over het Nederlandse onderwijssysteem, geven we tips over hoe je je kind thuis kan helpen en is er ruimte voor vragen. Naast deze contactmomenten organiseren we een kijkochtend en communiceren we met onze ouders via Parro.